Escola de màgia

Responsable: Diver’s

Descripció de l’activitat:
PRESENTACIÓ
La màgia es una dels arts més antigues que coneixem, els antics egipcis ja la practicaven. És un llenguatge universal que connecta deferents vessants de l’art i les ciències. A més és una activitat divertida que ens transporta a mons d’il·lusió i fantasia, ens permet deixar anar la imaginació i volar en un instant màgic.

Per l’infant cada joc de màgia és un descobriment que el permet desenvolupar-se en públic i treballar la creativitat i destresa. Dominar tècniques i recursos màgics faran que estigui preparat per afrontar problemes relacionals. Els jocs de màgia es basen en un secret, aquest fet proporciona una gran empatia amb el/la monitor/a i companys/es, establint una gran connexió en un equip màgic. Les vergonyes i els nervis marxen ja que fem una pràctica dels jocs en exposició davant dels altres. Ells son els/les protagonistes, cadascú va forjant el seu propi estil.

Amb l’ajuda d’un mag professional, els petits mags i magues aniran aprenent diferents disciplines amb diferents elements i tècniques.

METODOLOGIA
La metodologia de l’activitat és pràctica i els monitors/es són il·lusionistes professionals amb llarga trajectòria en el món de la màgia i l’espectacle, però també porten anys treballant amb nens i nenes, per tant, estan preparats/des pedagògicament per ensenyar i educar mitjançant la màgia.

OBJECTIUS
Que l’alumnat aprengui coneixements bàsics de la màgia, la representació teatral i les tècniques d’habilitat manual.

CONTINGUTS

• Màgia de prop: jocs de màgia amb petits objectes (cartes, gomes elàstiques, monedes…).
  • Màgia de saló i escenari: amb objectes, mentalisme, màgia familiar…
  • Malabars i tècniques d’habilitat i motricitat necessàries per la mobilitat i agilitat del cos i les mans.
  • Mate-màgia: jocs de màgia relacionats amb les matemàtiques.
  • Posada en escena: exercicis de dramatització i representació, mètodes de control i distracció de l’atenció dels espectadors.
  • Història de la màgia.
  • Confecció plàstica de jocs de màgia.
ACTIVITATS
  • Il·lusions òptiques amb papers.
  • Mentalisme amb papers.
  • Jocs de cartes.
  • Trucs amb copes, boles i monedes.
  • Jocs i trucs amb pilotes d’escuma.
  • Cinta tallada i reconstruïda.
  • Tub màgic amb flap i cartolines.
  • Representació, expressió i presentació dels trucs.

Material / vestuari: En aquesta activitat no es requereix cap mena de material ni vestuari concret.

Lloc de realització i recollida: L’activitat es realitza a les aules de l’escola. La recollida es farà a les 17:15h al porxo.