Teatre

Dirigit a: I4 a 6è

Responsable: Diver’s

Descripció de l’activitat:
PRESENTACIÓ
Diferenciarem l’activitat per infantil de la de primària ja que és ben diferent: mentre a infantil es treballa l’EXPRESSIÓ CORPORAL, a primària es fa DRAMATITZACIÓ.

El teatre és una eina educativa molt important:

  • Ajuda a l’infant a comunicar-se en tots els sentits: la comunicació amb el públic, els i les companys/es…
  • Ensenya a ser responsable amb la feina i a treballar en equip per un objectius comuns.
  • Ajuda a conèixer millor els conflictes socials i a entendre la diversitat cultural i humana fent viure altres situacions, èpoques i realitats.
  • Desenvolupa la imaginació i la creativitat.
Amb el taller de teatre volem que els infants aprenguin quines són les eines de l’actor i l’actriu: el cos, la veu i el cor! Partim del joc teatral, un joc amb uns objectius pedagògics concrets per cada franja d’edat, tot treballant improvisacions, escenes, personatges, imitacions… a través de textos teatrals, cançons, contes, creacions pròpies, escenes d’obres de teatre i obres senceres. I el més important: divertint-nos fent teatre!

METODOLOGIA
La metodologia de l’activitat és pràctica, la sessió tindrà la següent estructura:
  1. Jocs i exercicis d’escalfament, individuals i en grup.
  2. Exercicis i jocs d’expressió corporal (Infantil) / Exercicis i jocs d’expressió corporal i dramatització (Primària).
  3. Representació de personatges i històries a partir de petits contes (Infantil) / Assaig de petites obres creades pel grup i proposades per els/les monitors/es (Primària).
A partir del 2n trimestre: assaig de les obres de fi de curs (el projecte de fi de curs serà el muntatge d’una obra teatral com a treball en equip: no hi ha protagonista, tots/es ho són, tots els personatges tenen la mateixa importància).

OBJECTIUS
  • Conèixer-nos individualment i com a grup.
  • Crear un espai teatral per jugar al teatre.
EXPRESSIÓ ORAL:
  • Aconseguir donar diferents formes a la veu (crit, silenci, cant…).
  • Prendre consciència de la respiració.
  • Aprendre a vocalitzar.
  • Relacionar el cos amb la veu.
EXPRESSIÓ CORPORAL:
  • Fomentar la psicomotricitat.
  • Prendre consciència de les habilitats motrius i sensorials.
  • Fer servir el cos per a expressar sentiments i sensacions.
  • Conèixer les postures bàsiques del cos.
  • Fer servir la comunicació no verbal.
  • Detectar què és un focus escènic i tenir certa presència escènica.
  • Tenir consciència de l’espai corporal.
REPRESENTACIÓ / JOC DRAMÀTIC:
  • Desenvolupar la concentració i la paciència tant individual com de grup.
  • Aprendre a reproduir personatges, sensacions i situacions.
  • Observar el treball en un espai imaginari i aprendre a treballar-hi.
  • Exercitar la memòria.
  • Endreçar la imaginació i les idees.
  • Vincular la màgia amb la realitat.
  • Tenir consciència de l’espai físic.
CONTINGUTS I ACTIVITATS
  1. Jocs d’expressió corporal.
  2. Emissió de la veu, vocalització i dicció.
  3. Creació de personatges.
  4. Improvisació.
  5. Joc dramàtic.
  6. Creació i representació d’una obra de teatre.
Amb els grups d’Infantil preparem petits contes que representem entre nosaltres; mentre un grup fa la representació, l’altre fa de públic, i això serveix com a primer contacte de presentació davant d’altres.

Material / vestuari: Els infants han de venir des de casa amb roba còmoda i elàstica (per exemple xandall o pantaló i samarreta o dessuadora) i mitjons (si tenen dels que no rellisquen, molt millor).

Lloc de realització i recollida: L’activitat es realitza a les aules de l’escola. La recollida es farà a les 17:15h al porxo.